KIM / CZYM JESTEM?

By | sierpnia 11, 2019 Leave a Comment
Witam serdecznie!

Drogi Czytelniku, znajdujesz się obecnie na blogu niepełnoprawnej japonistki, która pewnego dnia, siedząc w dusznej sali wykładowej, w trakcie pisania egzaminu poprawkowego, nagle w pół słowa odłożyła długopis, zdecydowała się przerwać studia i stawiając wszystko na jedną kartę - wyjechać do Japonii. Czy wyszło mi to na dobre? Pod wieloma względami tak, ale wydaje mi się, że jest trochę za wcześnie, aby podać jednoznaczną odpowiedź. Może zechcesz wyruszyć w tę podróż ze mną i sam przekonać się jaki będzie finał tej decyzji?

Przed tym jednak zastanówmy się trochę na temat przeznaczenia tego projektu.

DO KOGO?

Nie ukrywam, że kieruję tego bloga głównie do osób studiujących lub poważnie myślących nad studiowaniem kierunków związanych z językiem japońskim i kulturą Japonii oraz do tych, którzy chcieliby wyjechać do tego kraju na dłuższy okres czasu. Nie mniej jednak, mam nadzieję, że osoby zafascynowane Japonią jedynie hobbystycznie również znajdą tu coś dla siebie. 

 O CZYM? 

Z tego bloga dowiesz się o moich zainteresowaniach, zmaganiach z życiem i pracą w Japonii oraz przeczytasz wiele ciekawych artykułów na temat tego kraju z punktu widzenia osoby, która prywatnie i zawodowo chce związać z nim swoje życie. Będę opowiadać o możliwościach i sposobach wyjazdu, szukania pracy, nauki języka oraz o tym, co warto zwiedzić, przeczytać i obejrzeć. Postaram się wytłumaczyć japońskie uwarunkowania społeczno-historyczno-kulturowe w taki sposób aby zrozumienie systemu działania Japończyków, zarówno teraz jak i na przestrzeni wieków, było łatwe i przyjemne. Mówiąc w skrócie - dokładnie opowiem dlaczego w pewnych kwestiach Japończycy zachowują się tak a nie inaczej i co jest tego powodem. Pozwoli wam to nie tylko zrozumieć człowieka, ale przede wszystkim kulturę oraz sztukę tego kraju.

Mimo, że  nie mam sprecyzowanego pomysłu na ten projekt mam wiele do opowiedzenia. Dlatego jeśli koniecznie chciałbyś skonkretyzować ramy tematyczne tego bloga, to ustalmy z góry, że będzie to blog edukacyjno-turystyczno-rozrywkowy - jakkolwiek dziwnie to nie brzmi.

BLOGOWANIE

To nie jest moje pierwsze zetknięcie się ze blogosferą. Bloguję z przerwami od około 13 lat. Ostatni mój projekt był w całości poświęcony kinematografii azjatyckiej, gdzie zajmowałam się głównie pisaniem recenzji. Niestety z powodu studiów i ogromu nauki musiałam zawiesić bloga. Jednak bardzo dobrze czuję się w formie reportażu / pisania recenzji i planuję rozwijać się w tym kierunku, łącząc to również z pisaniem w języku japońskim. Aktualnie poza tym blogiem prowadzę również blog w całości pisany w języku japońskim na jednym z japońskich serwerów. Jeśli znacie język i jesteście ciekawi o czym tam pisze - link znajdziecie w kolumnie po prawej stronie. 

Dziękuję, że dobrnąłeś do końca tego posta! Jeśli tematyka nie jest ci obca i uważasz, że ten blog to właśnie to czego szukasz - zapraszam do dalszego czytania i zapisania się na subskrypcję.

Widzimy się w kolejnym poście! Do zobaczenia!
Nowszy post Strona główna

0 komentarze: